کاتالوگ روز پزشک

اول شهریور هم زمان با روز بزرگداشت و تولد ابوعلی سینا پزشک، فیلسوف و حکیم ایرانی، روز پزشک نامیده شده است. از آنجا که ابن سینا را پدر علم پزشکی می‌دانند به همین علت در ایران روز تولد وی را برابر با روز پزشک نامگذاری کرده‌اند.

ابوعلی سینا کیست؟

ابوعلی سینا پزشک، دانشمند، فیلسوف و شیمیدان بزرگ قرن چهارم هجری با نام کامل ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، یکم شهریور سال ۳۵۹ هجری شمسی در بخارا به دنیا آمد. او ۴۵۰ کتاب با موضوعات مختلف نوشته است. از جمله آثار مهم او می‌توان به کتاب قانون در طب یکی از کتاب‌های معروف در زمینه علم پزشکی، کتاب شفا و دانشنامه علایی اشاره کرد. ابن سینا با مطالعه و هوش زیادی که داشت توانست در ۱۸ سالگی بر بسیاری از علوم زمان خود تسلط کامل پیدا کند و به دلیل تسلط بر علوم مختلف مانند پزشکی، ریاضیات، نجوم، روانشناسی، جغرافیا، زمین‌شناسی، فیزیک‌، شیمی، شعر و ادبیات، منطق و موسیقی، او را همه چیزدان می‌نامیدند.

وی دوم تیر ۴۱۶ هجری شمسی، در ۵۷ سالگی از دنیا رفت و در شهر همدان به خاک سپرده شد.

هدف از نامگذاری روز پزشک در تقویم

هدف از نامگذاری روز پزشک، قدردانی و تجلیل از زحمات پزشکان عرصه پزشکی و همچنین گرامی داشت خدمات ابن سینا در راستای پیشرفت علم پزشکی است. پزشکان شبانه روز برای حفظ سلامت جامعه بشری تلاش می‌کنند و پزشکی علمی است که انسان‌ها همیشه به آن نیاز دارند بنابراین از جایگاه مهمی برخوردار است.

موسسه فرهنگی هنری کیمیا هنر نیز به مناسبت این روز بزرگ و تجلیل بسیاری از شرکت های مختلف از پزشکان ، مجموعه ای از محصولات و هدایای خود را آماده کرده است تا شرکت ها بتوانند به راحتی هدیه تبلیغاتی خود به مناسبت این روز را انتخاب نمایند .

کاتالوگ ضمیمه نیز تعدادی از هدایای روز پزشک را معرفی کرده است .
در صورت هر گونه سوال و یا تولید هدایای اختصاصی با ما تماس بگیرید .

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *